28 Temmuz 2014 Pazartesi

Motoran CBS 150 Balancer İnceleme


Uzun yıllardır motorsiklet kullanan biri olarak geçenlerde Motoran CBS 150 Balancer modelini test etme imkanım oldu.1 hafta süre ile kullandıktan sonra sizlere faydası olur düşüncesi ile deneyimlerimi paylaşmak istedim..



Öncelikle motorumuzun özelliklerinden başlayım..

TEKNİK ÖZELLİKLER

MOTOR TİPİ Tek Silindirli, 4 Zamanlı, Balancer Sistemli
SİLİNDİR HACMİ 149 cc
ATEŞLEME Elektronik CDI
ÇALIŞTIRMA Elektronik / Ayaktan Marşlı
SOĞUTMA Hava Soğutmalı
MAX GÜÇ 8000 d/d 8,5 kW / 11.6 HP
MAX HIZ 115 Km /H
VİTES 5 Vites Manuel
BOYUTLAR 1990x720x1050
AĞIRLIK 115 Kg.
YAKIT DEPOSU 13 Lt. ± 0,3 Lt.
FRENLER Ön Disk / Arka Kampana
LASTİK ÖLÇÜLERİ Ön: 2,75-18 / Arka: 3,25-18
AKÜ 12 V 7 Ah


2014 ün 8. ayı itibari ile satış fiyatı 3425 TL.

 İlk motoru gördüğümde bu modele yabancı olmadığımı hissetim.Sonradan aklıma geldi,Aslında Motoran CBS 150 Balancer modeli Honda CB 125E Modelinin kopyası.Bir kaç ufak tefek detay harici birebir aynı diyebilirim..

Bu tarz çin malı motorların bir çoğunda gördüğüm titreşim sorunu Motoran CBS 150 Balancer modelinde minimuma indirilmiş.80-90 km hızdan sonra titreşimi hissediyorsunuz..Gerçi 150 cc lik bir motordan daha yüksek bir hız da beklememek gerekir.80-90 kmh hızı geçerseniz hem motoru boş yere zorlamış olursunuz hemde sürüş konforunun iyice bozulduğunu görürsünüz.Vites geçişleri gayet yumuşak.Tabi 20 bin km sonra nasıl olur bilemeyiz.


Motoran CBS 150 Balancer aynı sınıftaki bir çok motordan daha seri.Örnek vermek gerekirse Honda CBF 150 den daha seri.İlk sürdüğünüzde bunu anlıyorsunuz.Fakat sürüş konforu kesinlikle yanına bile yaklaşamaz.Fakat Honda CB 125E modelinden çok daha seri olduğu ve daha az titreşim yaptığı şaşırtıcı olsada gerçek.

Motoran CBS 150 Balancer modeli ile düz yolda 110 Km/h süratini gördüm. ( 85 kg birisi olarak ) Fakat bu hızda titreşim aşırı rahatsız ediciydi ve sanki motorun bir parçası kopacak gibi bir his veriyordu.

Yakıt konusuna gelirsek aynı cc deki motorlara göre biraz daha fazla yaktığını tespit ettim..Ama çok da göze batmıyor...2 Litre yedek deposu var.Yolda kalma gibi bir durumunuz olmaz yani.Depoyu doldurmak isterseniz 60 Tl gibi bir fiyata doldurabilirsiniz.

Özellikle yeni motor sürmeye başlayan arkadaşların işine yarayacak konsolda Devir ve Vites göstergesinin olması ise bir avantaj.Yeni başlayan arkadaşların vites değişimlerinde sıkıntı çektiğini defalarca gördüm.Bu sebep ile vites göstergesi yeni başlayan bir çok arkadaşa çok yardımcı olacaktır

Gelelim Artıları ve eksilerine...

Artıları
  • Performans olarak kendi sınıfındakilerden çok daha iyi
  • Titreşim bir çok emsaline göre daha düşük hız limitleri dahilinde gititğiniz sürece rahatsız etmiyor.
  • Fiyat / Performans olarak bende olumlu not aldı..
  • Ayak marşı olması akü bitmesi ya da elektronik ateşleme ile ilgili bir sorun olduğunda sizi motoru vurdururarak çalıştırmaktan kurtarıyor..
Eksileri
  • Özellikle Motor kısmındaki malzemeler ve metal aksamların kalitesi vasat.1 haftada motor kısmından ufak bir civata düştü ( hala nereden düştüğünü bulamadım :)
  • Yakıt olarak emsallerinden fazla
  • Far ve sinyaller çok çabuk patlıyor.Yanınızda uyumlu ampüllerden gezdirmenizde fayda var.
  • Dahili olarak bir avadanlık ve tornavida takımı tarzında alet edevat olmaması bir dezavantaj.Çantanızda en azından bir tornavida ve pense taşımanızda fayda var.
Sonuç olarak bütçeniz 3500 tl civarı ise ve sıfır birmotor almayı düşünüyorsanız Motoran CBS 150 Balancer modeli iyi bir seçim olacaktır..

Başka bir yazıda görüşmek üzere.Tüm motorcu arkadaşlara iyi sürüşler dilerim..


13 yorum:

  1. Merhaba adım mesut bende motordan CBS 150 balencer var su an 23000 km su ana kadar anlattığımız gibi bir cıvata vs düşmedi motor bakımlarını zamanında yaptırılan hiç bir sıkıntısı yok 22500 km kendi isteğim üzerine silindir ve debriyaj salatası değiştim kısa sureli kullanimlar da yorumlar çok farklı oluyor ben 3 sene oldu alalı motordan memnunum

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Ben bu. Motoru 2014 nisan ayında aldım istanbulu ogretti sagolsun orduluyum orduya oradan trabzona ordan orduya tekran geribistanbula gittim tık demedi ama kalitasiz parcaları var yok degil oturus pozisyonu biraz vasat boyun uzunsa alma benim gibi suan 9bin i gecti canavar gibi kaza gecirdim ufak tefek kusuarı var ama gidiyor yama dik dinlemiyor cekisi guzel ama benden tavsiye git hero honda al 2 ci el satarken zarr etmezsin

    YanıtlaSil
  4. Ben bu. Motoru 2014 nisan ayında aldım istanbulu ogretti sagolsun orduluyum orduya oradan trabzona ordan orduya tekran geribistanbula gittim tık demedi ama kalitasiz parcaları var yok degil oturus pozisyonu biraz vasat boyun uzunsa alma benim gibi suan 9bin i gecti canavar gibi kaza gecirdim ufak tefek kusuarı var ama gidiyor yama dik dinlemiyor cekisi guzel ama benden tavsiye git hero honda al 2 ci el satarken zarr etmezsin

    YanıtlaSil
  5. selamın aleyküm beyler motoran 150 balancer aldım 6ooo deviri geçmiyor en fazla 100khm hız yapıyor neden olabilir

    YanıtlaSil
  6. selamın aleyküm beyler motoran 150 balancer aldım 6ooo deviri geçmiyor en fazla 100khm hız yapıyor neden olabilir

    YanıtlaSil
  7. Ben de sıfır aldım 2012model ben dağda arazide kros gibi kullandım TK yok halen daha kullanıyorum 52bin kilo metre doldu yeni motor yapıtrdım 9ay oldu şimdi canavar yine altı yılda ilk defa debriyaj teli koptu yazında gaz teli koptu altı yıldır ilk defa kopuyor bide dicem tamirci iyi olacak sağlam yapacak kimileri var yapamıyor bu gerçekten doğru

    YanıtlaSil
  8. Ben de sıfır aldım 2012model ben dağda arazide kros gibi kullandım TK yok halen daha kullanıyorum 52bin kilo metre doldu yeni motor yapıtrdım 9ay oldu şimdi canavar yine altı yılda ilk defa debriyaj teli koptu yazında gaz teli koptu altı yıldır ilk defa kopuyor bide dicem tamirci iyi olacak sağlam yapacak kimileri var yapamıyor bu gerçekten doğru

    YanıtlaSil
  9. Bnde motoran balancer almayi dusunuyorum ama driftle arasnda kaldim szce hangisi dersiniz

    YanıtlaSil
  10. Bende motoran balancer almayi dusunuyorum ama driftle arasinda kaldim szce hangisi

    YanıtlaSil
  11. 4 sene oldu tik yok maasallah

    YanıtlaSil
  12. mondialden on kat konforlu daha az yakar

    YanıtlaSil